Wat kost een PowerPoint presentatie?
Wat kost een PowerPoint laten maken? PowerPoint designers moeten over capaciteiten beschikken om het perfecte Powerpoint ontwerp voor klanten te maken.
Het maken van een hoogwaardige grafische presentatie is echter tijdrovend.
Een PowerPoint ontwerpen is nooit gemakkelijk.
Soms kan het een donker gat zijn van eindeloze bewerkingen en een saai draaiend wiel.
Om aan de behoefte van de spreker te voldoen, moet een PowerPoint specialist zorgvuldig zijn van A tot Z.
Bovendien moet rekening gehouden worden met elementen zoals lay-out, kleurenpalet en grafische aanvullingen om de boodschap over te brengen.
Het budget voor dergelijk project moet geschat en gespecificeerd worden op basis van de richtlijnen van de klant.
De acht parameters die kunnen beschouwd worden om prijzen te bepalen als u een professionele Powerpoint wilt laten maken
Hieronder staan de tien factoren die van invloed zijn op de totale prijs:
1. Voorbereidende werkzaamheden
Stel dat een bestaande structuur of inhoud in het algemeen mist. In dat geval moet je meer werk uitstippelen om extra tijd te besteden aan volledig begrip.
Ten tweede moet je de inhoud verwerken voordat je met de presentatie begint, zoals het verminderen van de details en extra uren draaien om het story board van de inhoud te benadrukken.
2. Diepte en complexiteit
Is de eigenlijke presentatie die je wilt vernieuwen te rommelig met talloze alinea’s en diagrammen?
De kans bestaat dat het simpelweg duurder wordt omdat het meer tijd kost om de inhoud op te lossen en te vereenvoudigen.
3. Goedkeuring en herzieningen
Doorgaans omvatten de standaardprojecten twee revisiestappen. Anticiperen op de aanvullende wijzigingen en die in de oorspronkelijke schatting betrekken is een goed idee.
Ook afzonderlijk factureren is handig als de herzieningen plaatsvinden buiten de overeengekomen scope.
4. Tijdlijn
Er moet voldoende tijd zijn om alles te realiseren. Als het last minute moet, dan kan het zijn dat hier extra kosten aan verbonden zijn.
5. Animaties
Het standaardaanbod wordt geleverd met eenvoudige en subtiele overgangen die voor de meeste presentaties werken.
Als meer geavanceerde animaties nodig zijn, zullen de kosten oplopen.
Het animeren van elementen om synchroon over de slide te bewegen is een van de meest vervelende onderdelen van het proces; extra kosten zijn in dit geval nodig.
6. Afbeeldingen van hoge kwaliteit
Wil je afbeeldingen van hoge kwaliteit, maar beschik je niet over eigen afbeeldingen? Dan moet je eerst foto’s laten maken of gebruik maken van stockfoto’s.
7. Origineel sjabloon
Originele presentatiethema’s of sjablonen kunnen extra kosten aan het presentatieproject toevoegen. De reden is dat de ontwerper ook extra moeite zal doen voor kunst en photoshop.
8. Aantal slides
Ook het totale aantal dia’s in een presentatie kan van invloed zijn op de prijs.
Over het algemeen kunnen we echter zeggen dat een basispakket, waarbij een reeds bestaande presentatie gerenoveerd wordt om het professioneler te laten ogen, tussen de 500 en 800 euro kost.
Een compleet pakket waarbij je een op maat gemaakte zakelijke PowerPoint krijgt met grafische elementen kan oplopen tot de 1.200 en meer.
Hoewel de kwaliteit van het resultaat de belangrijkste factor moet zijn wanneer je een grafisch designer kiest, moet alles wel binnen je budget passen.
Vraag gerust een vrijblijvende prijsofferte wanneer je een PowerPoint wilt laten maken.
Wil jij een PowerPoint laten maken?
Contacteer mij dan vrijblijvend. Ik beantwoord met plezier al je vragen.
Mijn werkwijze?
- We bespreken je wensen via mail, telefoon of tijdens een video meeting. Ik luister naar het verhaal van je bedrijf en samen ontwerpen we een PowerPoint presentatie dat een positieve impact heeft op je doelgroep. Je krijgt vervolgens een prijsofferte op maat.
- Zodra je mijn prijsvoorstel bevestigd, ga ik aan het werk voor jou binnen de afgesproken termijn.
Wil je naast een PPT ook een vaste contactpersoon voor andere grafisch ontwerp zoals een visitekaartje, brochure, flyer, folder of ander grafisch design?
Ik sta klaar om je ook daar met plezier mee verder te helpen.
Voor wie werk ik?
Omdat ik 3-talig ben (Nederlands, Frans en Engels) en ik steeds vanop afstand werk, werk ik voor zakelijke klanten in België, Nederland en Luxemburg.